Strona główna O Autorce Bloga Paznokcie Kontakt/Współpraca

wtorek, 3 września 2013

Wybór delikatnego szamponu

Witajcie!
Dziś napisałam kolejny post z serii dla początkujących. Ten tym razem będzie dotyczył wyboru delikatnego szamponu stosowanego regularnie.

Łagodny szampon

Czym się kierować przy jego wyborze?

A no przede wszystkim składem. Starajmy się wybierać szampon jak najdelikatniejszy dla naszych włosów i skóry, bo będzie miał z nimi kontakt często, przy większości myć.

Czego unikać?

  •  Silnych detergentów na bazie siarczanów, czyli z tych z końcówką Sulfate w nazwie takich jak Sodium Lauryl Sulfate czy Sodium Laureth Sulfate (SLS, SLES to skróty ich nazw), Amonium Lauryl Sulfate (ALS). Zarezerwowane niech będą dla szamponu oczyszczającego, są to silne detergenty. Uwaga również na Sodium Coco Sulfate, to jest ta sama substancja co SLS tylko inaczej pozyskiwana.Generalnie wszystkie detergenty siarczanowe są dosyć silne.

  • Cięższych oblepiaczy, czyli silikonów głównie trudnozmywalnych, parafiny, trudnozmywalnych polyquaternium. 

Silikony trudnozmywalne:
- Simethicone
- Trimethicone
- Trimethylsiloxysilicates
- Trimethylsilylamodimethic

Polyquaternium trudnozmywalne:
- głównie w literaturze wymieniane są pq-7 i pq-11, ja pq dopuszczam w rozsądnych ilościach

Warto wiedzieć, że substancje w składzie kosmetyku ułożone są w kolejności zgodnie z ich zawartością w produkcie, czyli to czego jest więcej jest na początku składu. Warto na to zwrócić uwagę.

Co powinno znajdować się w składzie?

  • Łagodne substancje myjące, czyli surfaktanty kationowe, glukozydy i surfaktanty amfoteryczne:

Surfaktanty Kationowe:
- większość kończy się na  -monium chloride np. Behetrimonium chloride, Benzalkonium chloride
- Quaternium-15 (czasem pisane q-15)

Glukozydy:
- Coco glucoside
- Decyl glucoside

Surfaktanty amfoteryczne:
- Cocamidopropyl betaine
- Coco betaine
- Cocoamphoacetate
- Cocoamphodipropionate
- Disodium cocoamphodiacetate
- Disodium cocoamphodipropionate
- Lauroamphoacetate
- Sodium cocoyl isethionate



  • Ekstrakty, olejki, witaminy, proteiny, humektanty itp. czyli cała gama substancji odżywczych. Może, ale nie musi się znaleźć, dla mnie nie są one konieczne akurat w szamponie, chociaż to miły dodatek.
 Jaki łagodny szampon wybrać na początek?
Szukajmy głównie wśród szamponów dla niemowląt, płynów do higieny intymnej.
Ja polecam te, które są niedrogie i mają swoje rzesze fanek wśród włosomaniaczek, np. płyn do higieny intymnej Facelle z Rossmanna, Szampon Babydream z Rossmanna czy Szampon Dulgon Kids.










Jak często stosować taki szampon?
Standardowo do regularnego mycia włosów. Jednak trzeba pamiętać o oczyszczaniu włosów co jakiś czas szamponem z silnym detergentem. Nie każdemu musi podpasować łagodny szampon, nie mniej jednak ja radzę popróbować różnych i starać się trafić w ten odpowiedni. 

Może macie coś do dodania? Zapraszam do dyskusji :)

Pozdrawiam,
Hinata

25 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu ciekawią mnie składy kosmetyków, ale jestem totalnie zielona w tym temacie :) Dzięki takim postom ma się to szansę zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ten post może okazać się przydatny :)

      Usuń
  2. Dodałabym jeszcze, że nie powinien zawierać alkoholu, który jest częstym konserwantem w szamponach ekologicznych, a z delikatnością się kłóci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zwłaszcza na początku składu może wysuszać. Pod koniec mi nie przeszkadza. Wydaje mi się, że w tej ilości i przy krótkim kontakcie z włosami nie powinien mieć większego wpływu. Unikam alkoholu przede wszystkim w serach i maskach/odżywkach.

      Usuń
  3. zawsze zapominam o kupieniu tego szamponu dla dzieci, rzadko wchodzę w ten rewir rossmanna

    OdpowiedzUsuń
  4. Szamponu dla dzieci używam,ale...do mycia pędzli,jakoś nie mogę się zmobilizować do używania ich na moje włosy;p

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię szampony dla dzieci, bo są na prawdę delikatne ;) Uwielbiam rosyjskie szampony do włosów bez SLS :)


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Liczyłam na więcej przykładów takich szamponów. :( Szukam właśnie alternatywy dla babydreamu ale u mnie w mieście jest mały wybór...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie wybór jest ograniczony niestety, stosunkowo mało jest takich szamponów. Czytałam, że niektórzy chwalą sobie szampon Hipp, ja mam teraz Shauma Kids, jest też firmy Bella Happy Baby, słyszałam też że jest jakiś żel do higieny intymnej z Natury, no mamy jeszcze znany płyn do kąpieli dla mam z Babydream i na koniec zostają rosyjskie szampony. Tyle z takich, które w tym momencie sobie przypominam :) W poście zamieściłam przykładowe, tanie i te które uważam, że są dobre na początek.

      Usuń
  7. Ja się w końcu skuszę na szampon z beybydream :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie babydream nie powalił i strasznie plątał włosy.. ale Rosyjskie szampony to jest to czego szukałam. Polecam szczególnie love2mix

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Fajnie wiedzieć, bo zamówiłam sobie Love2mix i czekam na przesyłkę :D

      Usuń
  9. ja teraz denkuję babydream:) wstyd sie przyznać,ale nigdy nie zwracam uwagi na skład..;/

    OdpowiedzUsuń
  10. Babydream srednio mi pasowal, wlosy byly po nim strasznie szytwne. Facelle natomiast uczulal. Wyczytalam jednak u Czarownicujacej zeby do babydream dodac doslownie krople jakiegos olejku (ja wybralam oliwie z oliwek) i rzeczywiscie w takiej postaci sprawdza sie o wiele lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie szampony z SLS-ami nie szkodzą, ale w ramach eksperymentu - przestawiłam się teraz na te łagodne i aktualnie używam Love 2 Mix - papryczka chili i pomarańcza.

    Do łagodnych szamponów zaliczyłabym także: Alterra szampon i żel pod prysznic (taki z wodą na "okładce") - bez substancji zapachowych i o bardzo prostym, wręcz ubogim składzie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja lubię balsam do kąpieli Babydream - to z drogeryjnych. Ale najlepsze są rosyjskie :) Kocham je.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u mnie znowu BD dla mam nie wywołał sensacji. No zaraz normalnie rozłożę sobie śpiwór pod paczkomatem :D Nie mogę się doczekać tych rosyjskich cudów :)

      Usuń
  13. z pierre rene miałamy tylko eyeliner :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Facelle i BD lubie :) no i jeszcze Hipp :)
    no i oczywiście mój ukochany szampon an cedrowym propolisie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie, niestety, ani Facelle ani Babydream ani Hipp się nie sprawdziły :( Mój skalp jest bardzo wymagający i chyba uczulony na betainę kokamidopropylenową.. Ale ogółem to zgadzam się co do wymogów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. No Kochana lepiej bym tego nie napisała :) Wszystkie informacje pięknie i zrozumiale przedstawione :) Każda początkująca włosomaniaczka z pewnością zaczerpnie z Twojego posta wszystko co powinna wiedzieć na dobry początek :) Pamiętam jak zaczynałam swoją przygodę :) Zaczynałam właśnie od BD, Facelle zostało ze mną do dziś :)
    Hinatko moje "rosyjskie kosmy" już doszły ;) Jestem w euforii od wczoraj ;) Piękne opakowania i zapachy :) Teraz tylko testować i sprawdzać czy faktycznie są takie cudowne ;) Buziaki :-***

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubie szampon Babydream :) Niedawno mi sie skończył, więc pora na kolejne opakowanie. Facelle i Hipp jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Hipp, BD i Facelle :) Dla mnie pierwsza trójka :) BArdzo ładnie i rzeeczowo napisany. Sama pamietam, że nie wiedziałam jaki łagodny szampon mam wybrać i czym się kierować. Post pigułka ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie i rzeczowy komentarz, każdy jest dla mnie cenny i istotny. Nie mniej jednak uszanuj moją pracę i nie komentuj nie czytając treści posta i nie nakłaniaj mnie do obserwowania lub odwiedzin Twojego bloga - to nie jest tablica ogłoszeń, poza tym jeśli będę chciała, to sama tam trafię ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nie zgadzam się na kopiowanie i jakiekolwiek wykorzystywanie treści mojego bloga oraz zdjęć bez mojej wiedzy i zgody. Stanowią one moją własność, a kradzież własności intelektualnej jest karalna!