Strona główna O Autorce Bloga Paznokcie Kontakt/Współpraca

środa, 14 sierpnia 2013

Z serii dla początkujących: Wybieramy szampon oczyszczający

Witam!
Jako, że ja sama na samym początku pielęgnacji miałam problem z wybraniem odpowiednich produktów i zrozumieniem różnych metod i zasad, nie byłam do końca zaznajomiona z czytaniem składów, a ogrom informacji na blogach mnie troszkę przerósł postanowiłam stworzyć i u siebie serię postów ze ściągą dla początkujących, by im trochę pomóc.
W tej serii postów mam zamiar zawrzeć informacje, które moim zdaniem będą przydatne nowicjuszkom. Będzie to stanowić ściągę, skrót którego mi trochę brakło, gdy zaczynałam swoją przygodę z włosami. Być może komuś się przydadzą.
Pierwszy z postów tej serii będzie dotyczył wyboru szamponu oczyszczającego.






Czego potrzebujemy?

Potrzebujemy dwóch szamponów:
- oczyszczającego do stosowania raz na jakiś czas
- łagodnego do częstego stosowania

Czy jest to konieczne? Może się okazać, że nie w Waszym przypadku, są osoby, których skóra głowy i włosy wolą silne szampony, są i takie, które praktycznie mocnych szamponów nie używają, bądź używają raz w miesiącu. Jednak na początek polecam zaopatrzyć się w dwa szampony i później metodą prób i błędów modyfikować wybór produktów.
Dzisiaj kilka moich porad na temat wyboru szamponu oczyszczającego.

 

Szampon oczyszczający


Co mam na myśli pod jego pojęciem? Szampon, który raz na jakiś czas porządnie oczyści skórę głowy i włosy z nadbudowanych substancji, z którymi nie poradził sobie szampon łagodny. Od tego gruntownego oczyszczenia powinno się rozpocząć swoją świadomą pielęgnację.

Czym kierować się przy wyborze takiego szamponu?

- Szampon powinien być pozbawiony silikonów i innych oblepiaczy, czyli w składzie brak nazw kończących się na -cone, -conol, -xane np. Dimethicone, Dimethiconol, Amodimethicone, Cyclopentasiloxane itp. a także Polyquaternium i Quaternium. 

- Skład szamponu najlepiej jeśli jest krótki i prosty. Wystarczy kilka składników na krzyż.

- Szampon oczyszczający powinien mieć w składzie silne substancje myjące Sodium Lauryl Sulfate (SLS) lub Sodium Coco Sulfate (SCS) lub Sodium Laureth Sulfate (SLES).

- W wyborze szamponu niezbyt istotna jest zawartość składników odżywczych, ekstraktów, protein itp. używamy go na tyle rzadko i krótko trzymamy na włosach, że substancje odżywcze nie mają zbytniej szansy zadziałać. Z mojego punktu widzenia szampon może je zawierać, ale nie musi.

Jaki szampon ja polecam na początek?

Moim zdaniem warto zacząć od prostych i tanich szamponów.
Idealne będą szampony Barwa, Eva Natura lub Joanna Naturia. Ich ceny są niskie (od 2,5 do około 5-6 zł) a składy odpowiednie. Powinny się sprawdzić.




Jak często stosować szampon oczyszczający?

Na pewno świadomą pielęgnację należy rozpocząć od gruntownego oczyszczenia takim szamponem. A później? Tak często jak potrzebują nasze włosy. Dla każdego ten czas będzie inny. Oczyszczać należy wtedy, gdy włosy po zastosowaniu delikatnego szamponu nie będą już świeże, będą szybciej się przetłuszczać i będą oklapnięte. Jeśli nie potrafimy określić tego czasu na początek polecam oczyszczanie np. raz w tygodniu. Z czasem same dojdziemy do tego jak często nasze włosy potrzebują umycia mocnym szamponem.

Mam nadzieję, że ten post choć trochę się przyda początkującym włosomaniaczkom. A Wy dodałybyście coś do tych rad? Jakie szampony oczyszczające podbiły Wasze serca, a jakie się u Was nie sprawdziły?
Zapraszam do dyskusji :)

Buziaki,
Hinata

4 komentarze:

  1. Dzięki za taki poradnik na pewno mi się przyda i do moich włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny poradnik na pewno się przyda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny wpis, bardzo rzeczowy ;*

    OdpowiedzUsuń
  4. czy po każdym basenie oczyszczać włosy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie i rzeczowy komentarz, każdy jest dla mnie cenny i istotny. Nie mniej jednak uszanuj moją pracę i nie komentuj nie czytając treści posta i nie nakłaniaj mnie do obserwowania lub odwiedzin Twojego bloga - to nie jest tablica ogłoszeń, poza tym jeśli będę chciała, to sama tam trafię ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nie zgadzam się na kopiowanie i jakiekolwiek wykorzystywanie treści mojego bloga oraz zdjęć bez mojej wiedzy i zgody. Stanowią one moją własność, a kradzież własności intelektualnej jest karalna!