Strona główna O Autorce Bloga Paznokcie Kontakt/Współpraca

środa, 24 października 2012

Szampon Johnson's Baby (wersja żółta) - recenzja


Dziś recenzja mojego szamponu do mycia włosów z SLeS.
Dostępność i cena:
Dostępny w większości sklepów i marketów w cenie ok. 7 zł/200 ml.

Skład:


Składnik
Opis
Aqua
Woda
Coco-Glucoside, Sodium Lauroamphoacetate
Łagodne substancje myjące
Sodium Laureth Sulfate
SLeS, substancja oczyszczająca, surfaktant siarczanowy
Citric acid
Kwas cytrynowy – regulator kwasowości
Polysorbate 20
Surfaktant niejonowy, emulgator
PEG-80 Sorbitan Laurate
Emulgator, składnik konsystencjotwórczy
PEG-150 Distearate
Poprawia jakość piany, solubilizator, modyfikator konsystencji
Sodium Chloride
Sól, działa antystatycznie
Polyquaternium-10
Nawilża i działa antystatycznie, może się nadbudowywać!
Sodium Benzoate
Konserwant
Parfum
Zapach
CI 15985, CI 47005
Barwniki

Zawiera SLeS dość daleko w składzie. Na początku łagodne substancje myjące. Niestety zawiera także pq, pod koniec, ale zawsze. Plus za praktyczny brak substancji uczulających i podrażniających oraz parabenów.

Opakowanie:
Wygodna, plastikowa butelka, miła dla oka kolorystyka. Butelka przezroczysta dzięki czemu widać ile jeszcze zostało kosmetyku. Opakowanie jak najbardziej na plus.

Konsystencja i wydajność:
Konsystencja dosyć rzadka, ładnie się pieni. Postać żółtego żelu. Wydajność bardzo dobra. Używam ok. raz na tydzień - maks. dwa, do tego mój TŻ od paru tygodni w weekendy (ok. 3 razy na weekend) od 2 miesięcy i jeszcze mam ponad pół butelki Nie ma się do czego przyczepić :)

Moje wrażenia:

Plusy:
+ wydajność
+opakowanie
+ przyjemny i delikatny zapach
+ niewygórowana cena
+ dostępność
+ ogranicza plątanie włosów
+ mi do oczyszczenia wystarcza, mam wrażenie świeżych i oczyszczonych włosów po nim 
+ brak parabenów

Minusy:
- pq w składzie, które może się nadbudowywać

Podsumowując:
Szampon jest dobry. Jestem z niego zadowolona, bo takiego efektu oczekuję od szamponu z SLS/SLeS. Niestety kupowałam go jeszcze nie wiedząc zbyt wiele o składach i nie wiedziałam o właściwościach pq. Pomyślałam, że szampon dla niemowląt będzie na pewno ok. Kupiłabym ponownie, ale chcę wypróbować mnóstwo szamponów bardziej oczyszczających o jeszcze prostszym składzie np. Barwy lub BingoSpa, a także ze względu na pq raczej nie kupię. Mimo tego nie jest to zły produkt.

Jakie są Wasze ulubione szampony oczyszczające? Ja będę dalej poszukiwać swojej perełki :)


7 komentarzy:

  1. moim ideałem-oczyszczaczem jest zdecydowanie barwa pokrzywowa :) zresztą wszystkie szampony barwy ziołowej mają podobne składy, różnią się tylko ekstraktami :) też szukałam właśnie czegoś bez pq

    OdpowiedzUsuń
  2. Również mam ten szampon i używam raz na jakiś czas, miał być on do mycia codziennego, ale wolę wykluczyć całkowicie silikony, sls/sles i parabeny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspomnienie z dzieciństwa :) Mi olanie SLS i silikonów nie pomaga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też się kojarzy z dzieciństwem :) Ten zapach...mmm...klasyka ;)

      Usuń
  4. Silikony mi nie straszne :) A tego szampony nie miałam już chyba wieki :P

    OdpowiedzUsuń
  5. ja miałam go chyba z 10 lat temu, może do niego wrócę :)


    obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Za dzieciaka to chyba była najpopularniejsza marka szamponów dziecięcych

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za przeczytanie i rzeczowy komentarz, każdy jest dla mnie cenny i istotny. Nie mniej jednak uszanuj moją pracę i nie komentuj nie czytając treści posta i nie nakłaniaj mnie do obserwowania lub odwiedzin Twojego bloga - to nie jest tablica ogłoszeń, poza tym jeśli będę chciała, to sama tam trafię ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Nie zgadzam się na kopiowanie i jakiekolwiek wykorzystywanie treści mojego bloga oraz zdjęć bez mojej wiedzy i zgody. Stanowią one moją własność, a kradzież własności intelektualnej jest karalna!